Patiënten tevreden over Meander

Foto: Frank Noordanus/Meander Medisch Centrum

AMERSFOORT – Patiënten geven Meander Medisch Centrum een 8,4.

Dit blijkt uit een grootschalig patiënttevredenheidsonderzoek dat in het voorjaar is uitgevoerd. Het cijfer is gestegen ten opzichte van de vorige meting in 2014.

Frank de Reij, CEO van Meander, is trots op zijn dokters en medewerkers. “We waren al heel blij met de 8,3 van vorige keer. De hogere waardering van dit jaar laat zien dat we als ziekenhuis nog beter aansluiten bij wat patiënten van ons verwachten als het gaat om kwaliteit van zorg, bejegening en beleving. Daar gaan wij vol energie mee door. “

Het onderzoek is in het voorjaar van 2016 gehouden onder circa 10.000 (ex-)patiënten. Gevraagd is hoe zij de kwaliteit van zorg hebben ervaren tijdens een ziekenhuisopname, een polikliniek- of SEH- bezoek. Dit jaar is voor het eerst ook aan patiënten gevraagd om hun ervaring te geven over hun bezoek aan Radiologie & Nucleaire geneeskunde, fysiotherapie en stomazorg. Uit het onderzoek blijkt ook dat de NPS-score is gestegen. De NPS is de mate waarin een patiënt het ziekenhuis aanbeveelt aan familie of vrienden.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen