Op weg naar een krachtiger NOV (video)

De NOV moet zich opstellen als een partij, even sterk als de vastgoedeigenaren en de gemeente.

Die boodschap had Rob Weiss van “Ik onderneem“. Weiss hield in Restaurant Grand Café Peacock’s een gloedvol betoog. Wil de NOV een gesprekspartner worden, waar terdege rekening mee gehouden wordt, dan moet de winkeliersvereniging wel weten, wat ze wil en welke kant het op moet met de binnenstad. Het uitgangspunt daarbij moet dan eigenlijk altijd zijn: De verleiding om naar het centrum te komen moet hoog zijn, de drempel om weg te blijven moet laag zijn.

Hij hield zijn toehoorders voor, dat ze eigenlijk samen één bedrijf zijn, met één doel en met dezelfde ambities. Dat bedrijf vormt als het ware een coöperatie met de vastgoedeigenaren en de gemeente. Hij had daar dit plaatje voor.

Aantrekkelijk Nijkerk

Hij had eens rond gekeken en geconstateerd, dat het visie document “Aantrekkelijk Nijkerk” te onbekend en te abstract is. Hij had de indruk, dat er te weinig mensen achter staan en werd daar door de aanwezigen in gesterkt, toen bleek, dat maar weinigen wisten, wat er in die visie staat.

Hij had ook een duidelijke visie over de rol van citymarketeer Machteld Beekhuis. Zij is onlangs door “Lekker Nijkerk” is aangesteld. Zij moet de marketingplannen opstellen, voor de acties, die door de NOV worden bedacht.

Na de vakantie praat de NOV verder over de openbare ruimte, alsof er niet net door het Platform Binnenstad een plan daarvoor aan wethouder Oosterwijk is aangeboden. Peter Wanningen riep de NOVleden over dat en andere onderwerpen mee te gaan denken.

Na afloop sprak Ely Hackmann met NOVvoorzitter Rob Veltink

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen