Klachten over kwaliteit zwemles

NIJKERK – Een toenemend aantal ouders beklaagt zich over de kwaliteit van de zwemlessen in Bad Bloemendal. Zwembadexploitant SRO heeft toegezegd de klachten te onderzoeken.
 
De gemoederen lopen soms hoog op in de sportkantine bij het zwembad, waar ouders wachten terwijl hun kroost in het zwembad proberen de eerste beginselen van de zwemkunst machtig te worden. Veel ouders vinden de kwaliteit van de zwemlessen van sommige badmeesters en badjuffen ondermaats, zo blijkt uit de klachten.
 
Twee jaar zwemlesDe belangrijkste klacht is dat het de zwemonderwijzers niet lukt om een groot deel van de kinderen binnen twee jaar hun A-diploma te laten halen. ,,Schandalig en ook een peperdure bedoening,” schrijft één van de ouders. Eén van de andere ouders schrijft, dat ook haar zoontje inmiddels twee jaar bezig is met zwemlessen en niet erg snel vordert. ,,Twee jaar terug vond hij zwemles nog leuk. Nu is hij zo gedemotiveerd, dat ik hem er bij wijze van spreken “met de zweep” naartoe moet krijgen.”
 
Een andere ouder merkt op dat er heel veel wisseling plaatsvindt bij de zwemonderwijzers, waardoor de kinderen telkens weer moeten wennen aan nieuwe gezichten. Deze moeder hoopt dat haar dochter het A-diploma behaalt voordat de rekening tot 1000 euro is opgelopen.
 
Ook de communicatie schiet kennelijk tekort. Volgens sommige ouders wordt er telkens naar andere redenen gezocht om kinderen maar niet te laten afzwemmen. Een moeder: ,,Als je dan belt waarom het niet opschiet, kunnen ze ineens spontaan zonder drijfband zwemmen en zitten ze binnen drie weken in de afzwemgroep. Maar dan is je portemonnee al leeg getrokken.”
Na klachten van de ouders werd er, volgens één van de ouders heel plotseling, een enqueteformulier uitgedeeld. ,,Maar daarop had geen van de ouders een goed cijfer voor het zwemonderwijs in Nijkerk over.”
 
OnderzoekWoordvoerder Tara Corduwener van het Amersfoortse SRO, dat op 1 januari van dit jaar de exploitatie overnam van Stichting Zwembad Bloemendal uit Nijkerk, zegde toe de klachten te onderzoeken.
 
Bron: Henk Brinkman

NIJKERK – Een toenemend aantal ouders beklaagt zich over de kwaliteit van de zwemlessen in Bad Bloemendal. Zwembadexploitant SRO heeft toegezegd de klachten te onderzoeken.

 

De gemoederen lopen soms hoog op in de sportkantine bij het zwembad, waar ouders wachten terwijl hun kroost in het zwembad proberen de eerste beginselen van de zwemkunst machtig te worden. Veel ouders vinden de kwaliteit van de zwemlessen van sommige badmeesters en badjuffen ondermaats, zo blijkt uit de klachten.

 

Twee jaar zwemles
De belangrijkste klacht is dat het de zwemonderwijzers niet lukt om een groot deel van de kinderen binnen twee jaar hun A-diploma te laten halen. ,,Schandalig en ook een peperdure bedoening,” schrijft één van de ouders. Eén van de andere ouders schrijft, dat ook haar zoontje inmiddels twee jaar bezig is met zwemlessen en niet erg snel vordert. ,,Twee jaar terug vond hij zwemles nog leuk. Nu is hij zo gedemotiveerd, dat ik hem er bij wijze van spreken “met de zweep” naartoe moet krijgen.”

 

Een andere ouder merkt op dat er heel veel wisseling plaatsvindt bij de zwemonderwijzers, waardoor de kinderen telkens weer moeten wennen aan nieuwe gezichten. Deze moeder hoopt dat haar dochter het A-diploma behaalt voordat de rekening tot 1000 euro is opgelopen.

 

Ook de communicatie schiet kennelijk tekort. Volgens sommige ouders wordt er telkens naar andere redenen gezocht om kinderen maar niet te laten afzwemmen. Een moeder: ,,Als je dan belt waarom het niet opschiet, kunnen ze ineens spontaan zonder drijfband zwemmen en zitten ze binnen drie weken in de afzwemgroep. Maar dan is je portemonnee al leeg getrokken.”

Na klachten van de ouders werd er, volgens één van de ouders heel plotseling, een enqueteformulier uitgedeeld. ,,Maar daarop had geen van de ouders een goed cijfer voor het zwemonderwijs in Nijkerk over.”

 

Onderzoek
Woordvoerder Tara Corduwener van het Amersfoortse SRO, dat op 1 januari van dit jaar de exploitatie overnam van Stichting Zwembad Bloemendal uit Nijkerk, zegde toe de klachten te onderzoeken.

 

Bron: Henk Brinkman

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen