Rabobank sluit filiaal Hoevelaken

HOEVELAKEN – De Rabobank Amersfoort en Omstreken sluit het kantoor in Hoevelaken. Dat heeft de directie van de bank de rekeninghouders vorige week per brief laten weten. Het Hoevelakense kantoor gaat per 1 december dicht.
De directie wijst op een sterk toenemend gebruik van internet voor bancaire diensten en een afname van het bezoek aan de lokale kantoren als oorzaak voor de beslissing.,,In sommige kantoren zien we nog maar enkele bezoekers per dag”, schrijft de bank. Wel blijven ter plaatse de geldautomaten en de ‘sealbagautomaten’ in bedrijf. ,,Wij breiden het aantal geldautomaten in ons gebied zelfs uit”, schrijft de bank in de brief aan de clientèle. Ook wijst de directie in de brief op de mogelijkheden om via de computer ‘live’ contact te hebben met bankmedewerkers. ,,De klant heeft via een webcam op zijn of haar PC contact met een adviseur en kan naast algemene vragen onder andere ook een rekening openen, een verzekering afsluiten of een adreswijziging doorgeven”, zegt directeur Hofsteenge in een toelichting op het besluit op de site van de bank.
 
,,Onze oudere klanten en mensen die bijvoorbeeld slecht ter been zijn, bieden we extra vormen van dienstverlening aan”, belooft de bank verder. ,,Wij willen hen helpen te wennen aan de verandering. Door hen bijvoorbeeld te informeren over de alternatieven en hen daarbij op weg te helpen. Mensen die moeilijk ter been zijn, kunnen bijvoorbeeld iemand machtigen om geld voor hen op te nemen. Ook kunnen zij gebruik maken van de Rabo Geldexpres, waarbij het geld aan huis wordt gebracht. Daarnaast organiseren wij trainingen op het gebied van pinnen en internetbankieren”, aldus directeur Hofsteenge op de Rabobank website.
 
Ook wijst de bank op langere bereikbaarheid per dag. Directeur Hofsteenge van ‘Amersfoort en Omstreken’ daarover: ,,Onze klant wil zijn of haar bankzaken regelen waar en wanneer hij of zij dat wil. Op deze behoefte hebben wij ingespeeld door onze telefonische bereikbaarheid te verruimen. Zo zijn onze adviseurs van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 8.00 uur tot 22.00 uur. Maar ook op zaterdag en zondag zijn zij telefonisch te bereiken van 9.00 uur tot 17.00 uur.”
Hoevelakense Rabobank-klanten die tóch een kantoor willen bezoeken, zijn in het eigen gebied aangewezen op vestigingen in het centrum van Amersfoort (Utrechtseweg), Vathorst (Wouda) en Leusden. De vestiging van de Rabo-bank in Nijkerk valt organisatorisch onder een andere regio. ,,Klanten die na de sluiting in Hoevelaken liever naar Nijkerk gaan, zullen hun gegevens daarheen moeten ‘verhuizen”’, vertelt een medewerker desgevraagd. Hij schat dat met zo’n overschrijvingsoperatie ongeveer een week is gemoeid, zonder al te grote consequenties voor de bankierende klant.
 
De woordvoerder sluit uit dat het naburige Rabobank Randmeren (waaronder Nijkerk ressorteert), eigenstandig zou kunnen besluiten de leemte die in Hoevelaken ontstaat op te vullen. ,,Dat is een landelijk besluit”, aldus de woordvoerder.
Bron: De Stad Nijkerk

HOEVELAKEN – De Rabobank Amersfoort en Omstreken sluit het kantoor in Hoevelaken. Dat heeft de directie van de bank de rekeninghouders vorige week per brief laten weten. Het Hoevelakense kantoor gaat per 1 december dicht.

De directie wijst op een sterk toenemend gebruik van internet voor bancaire diensten en een afname van het bezoek aan de lokale kantoren als oorzaak voor de beslissing.,,In sommige kantoren zien we nog maar enkele bezoekers per dag”, schrijft de bank.
 
Wel blijven ter plaatse de geldautomaten en de ‘sealbagautomaten’ in bedrijf. ,,Wij breiden het aantal geldautomaten in ons gebied zelfs uit”, schrijft de bank in de brief aan de clientèle. Ook wijst de directie in de brief op de mogelijkheden om via de computer ‘live’ contact te hebben met bankmedewerkers. ,,De klant heeft via een webcam op zijn of haar PC contact met een adviseur en kan naast algemene vragen onder andere ook een rekening openen, een verzekering afsluiten of een adreswijziging doorgeven”, zegt directeur Hofsteenge in een toelichting op het besluit op de site van de bank.

 

,,Onze oudere klanten en mensen die bijvoorbeeld slecht ter been zijn, bieden we extra vormen van dienstverlening aan”, belooft de bank verder. ,,Wij willen hen helpen te wennen aan de verandering. Door hen bijvoorbeeld te informeren over de alternatieven en hen daarbij op weg te helpen. Mensen die moeilijk ter been zijn, kunnen bijvoorbeeld iemand machtigen om geld voor hen op te nemen. Ook kunnen zij gebruik maken van de Rabo Geldexpres, waarbij het geld aan huis wordt gebracht. Daarnaast organiseren wij trainingen op het gebied van pinnen en internetbankieren”, aldus directeur Hofsteenge op de Rabobank website.

 

Ook wijst de bank op langere bereikbaarheid per dag. Directeur Hofsteenge van ‘Amersfoort en Omstreken’ daarover: ,,Onze klant wil zijn of haar bankzaken regelen waar en wanneer hij of zij dat wil. Op deze behoefte hebben wij ingespeeld door onze telefonische bereikbaarheid te verruimen. Zo zijn onze adviseurs van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 8.00 uur tot 22.00 uur. Maar ook op zaterdag en zondag zijn zij telefonisch te bereiken van 9.00 uur tot 17.00 uur.”

Hoevelakense Rabobank-klanten die tóch een kantoor willen bezoeken, zijn in het eigen gebied aangewezen op vestigingen in het centrum van Amersfoort (Utrechtseweg), Vathorst (Wouda) en Leusden. De vestiging van de Rabo-bank in Nijkerk valt organisatorisch onder een andere regio. ,,Klanten die na de sluiting in Hoevelaken liever naar Nijkerk gaan, zullen hun gegevens daarheen moeten ‘verhuizen”’, vertelt een medewerker desgevraagd. Hij schat dat met zo’n overschrijvingsoperatie ongeveer een week is gemoeid, zonder al te grote consequenties voor de bankierende klant.

 

De woordvoerder sluit uit dat het naburige Rabobank Randmeren (waaronder Nijkerk ressorteert), eigenstandig zou kunnen besluiten de leemte die in Hoevelaken ontstaat op te vullen. ,,Dat is een landelijk besluit”, aldus de woordvoerder.

Bron: De Stad Nijkerk

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen