Sterk Merk Nijkerk in drie varianten

Foto:

Stem nu op het nieuwe logo voor de promotie van Nijkerk.

De werkgroep “Sterk Merk Nijkerk” wilt Nijkerk op de kaart te zetten. OP die manier denkt men een bijdrage te leveren aan een aantrekkelijke (binnen)stad en daarmee aan de economie van de stad.

Stem op logo

Bij een sterk merk hoort natuurlijk ook een krachtig logo. De komende weken kunnen inwoners en belanghebbenden stemmen op hun favoriet van een drietal logo’s die speciaal ontwikkeld zijn voor de promotie van de stad. Iedere deelnemer maakt kans op één van de waarde cheques t.w.v. € 250 tot € 50,- voor een diner in één van de Nijkerkse restaurants naar keuze. Stemmen kan tot vrijdag 21 oktober 2017 op www.logonijkerk.nl (vanaf 4 oktober on line) of bij deelnemende winkels en andere organisaties.

Het afgelopen jaar heeft de werkgroep ‘Sterk Merk Nijkerk’, als onderdeel van het Platform Binnenstad Nijkerk en van de Dialoog ‘Samen aan Zet’, de grondsteen gelegd voor de promotie van Nijkerk. Op basis van gesprekken met ruim 100 stakeholders (collegeleden, inwoners, winkeliers, ondernemers, bedrijven, scholen, sportclubs enz.) is een sterke propositie ontwikkeld waarmee Nijkerk onder de aandacht gebracht zal worden: ‘Lekker Nijkerk, stad vol smaak’. Deze propositie is erop gebaseerd dat Nijkerk zich onderscheidt door een totaalconcept van voedselbeleving: van voedselproductie, verwerking, distributie tot consumptie.

Han Verhoog van de werkgroep: “Het uitgangspunt is vanaf het begin geweest dat bij elke stap in dit proces de belanghebbenden actief betrokken worden. Het “verhaal van Nijkerk” is uit vele gesprekken naar boven gekomen. En ook nu willen we graag iedereen een stem geven bij de keuze van het logo waarmee Nijkerk op de kaart gezet gaat worden.”

Altijd al iets met voedsel gehad

Van oudsher is Nijkerk een agrarische gemeente. Nijkerk had vroeger één van de grootste veemarkten van Nederland en in het buitengebied werd volop landbouw bedreven. Vandaag de dag wordt er nóg meer veel voedsel geproduceerd dan vroeger. Grote voedselproducerende bedrijven hebben hier hun hoofdkantoor. Sla je keukenkastje maar eens open, goede kans dat een groot deel uit Nijkerk komt. Deze bedrijven zijn belangrijk voor de Nijkerkse economie omdat ze veel werkgelegenheid met zich meebrengen. Maar de Nijkerker zelf is ook gek op lekker eten én gezelligheid. En dat zien we terug in de sfeervolle historische binnenstad van Nijkerk. De horecapleinen met gezellige terrasjes vormen het kloppend hart van de stad. Nijkerk biedt een grote verscheidenheid aan gezellige en kwalitatief hoogstaande horeca, evenals mooie en goed gesorteerde winkels om levensmiddelen te kopen.

De Nijkerker is dan ook met recht trots op zijn stad, omdat Nijkerk heel veel te bieden heeft. Maar dat blijft een “goed bewaard geheim” als je er niet over praat. Daarom wordt nu een marketingplan ontwikkeld. Een eerste stap hierbij is het kiezen van een promotioneel logo dat zal worden gebruikt in de communicatie richting doelgroepen zoals huidige- en nieuwe bewoners, bezoekers en bedrijven. Uiteindelijk wil de werkgroep een structurele basis scheppen om Nijkerk in de komende jaren te promoten als aantrekkelijke stad om te wonen, bezoeken en ondernemen.
Meer informatie
Heeft u naar aanleiding van dit persbericht vragen of opmerkingen, neem dan contact op met een lid van de werkgroep, bereikbaar via e-mail: [email protected].

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen