Bibliotheek geen koelte plek

26 jun , 13:55Bibliotheeknieuws
2026-05-20 bibliotheek-7
In hitteplannen worden bibliotheken wel aangewezen als koelteplek.
In de bibliotheken in de gemeente Nijkerk is dat niet zo. Simpelweg, omdat er geen airco beschikbaar is in die gebouwen.
De bibliotheek in de kern Nijkerk is onlangs grondig verbouwd, maar de glazen koepels zorgen ervoor dat een airco installeren parels voor de zwijnen gooien is. Dus is dat niet gebeurd.
Maar die koepels verdwijnen. Daarom zal de bibliotheek in het najaar gaan onderzoeken wat de beste oplossing is om bij een volgende hittegolf wel een koele plek mensen te kunnen aanbieden.

Sigma

Sigma gehuisvest op de eerste verdieping van gebouw aan dr Frieswijkstraat heeft dezelfde openingstijden als de bibliotheek. Dat betekent dat deze instelling evenmin bereikbaar was de afgelopen dagen.
Ook zaterdag is de bibliotheek gesloten.
loading

Loading articles...

Loading