Consumenten in Hoevelaken en Nijkerk verschillen

16 okt 2015, 17:53 Knipsels
2015 10 16 task force hoevelaken 003
nijkerk.nieuws.nl

Eerder deze week presenteerde de "Task Force Hoevelaken" het profiel van consumenten in onze gemeente. Er bleek een fors verschil tussen inwoners van Nijkerk en van Hoevelaken.

Kijk maar naar de kleurtjes op deze kaart

2015 10 16 consumenten hoevelaken nijkerk

U ziet dan bovendien, dat consumenten in Vathorst en in Hoevelaken meer op elkaar lijken dan die van Hoevelaken en Nijkerk.

Het onderzoek van Urban Solutions was gedaan in opdracht van de Task Force Hoevelaken en mee betaald door de gemeente. Met deze resultaten op zak wil men het centrum van Hoevelaken opwaarderen. Om daar plannen voor te kunnen maken, moest eerst uitgezocht worden wie de consument van vandaag is.

2015 10 16 task force hoevelaken 002

Los van het profiel van de consument is de task force (onder aanvoering van bakker Dennis Toebast) er nu al van overtuigd, dat de bereikbaarheid van het centrum en de sfeer de twee meest belangrijke factoren voor een geslaagd centrum zijn.

2015 10 16 task force hoevelaken 001 1024x578
Dennis Toebast

In de loop van 2016 zullen plannen op tafl komen om het centrum van Hoevelaken beter te laten aansluiten op de wensen van de consumenten.