Klachten over regiotaxi verzamelen

Foto: rechtenvrij

“Het wordt nu tijd om zelf de klachten over de regiotaxi te verzamelen”,aldus Wilma van de Bunt.

Ze heeft een hier speciaal een e-mailadres voor aangemaakt: [email protected]. Daar kunnen gebruikers van de regiotaxi hun klachten naar toe sturen. Van de Bunt: “Al vanaf het begin maak ik gebruik van de regiotaxi en zo langzamerhand kan ik er een boek over schrijven van al die keren dat het mis ging.”

Begin vorig jaar besloot ze lid te worden van een vriendengroep in Amersfoort en wilde de gok wagen om weer met de regiotaxi mee te rijden. “Ik heb een paar keer af moeten zeggen omdat de regiotaxi zo laat was, dat ik niet meer op tijd in Amersfoort kon komen. De laatste keer half december moest ik buiten in de kou wachten, omdat het gebouw gesloten was en de regiotaxi me weer te laat kwam ophalen.

In maart werd ik aan mijn ogen geopereerd en gelukkig kreeg ik een tijdgarantie om op tijd in het ziekenhuis te zijn. Een paar dagen later werd ik opgebeld met de mededeling, dat de centralist die niet had mogen doen. Alleen bij overlijden mochten ze zo’n garantie geven. Voor de tweede oogoperatie kreeg ik extra de zenuwen omdat ik niet wist of ik wel op tijd zou zijn. Het oogziekenhuis kon me tussendoor operere,n mocht ik te laat komen. Na de operatie kreeg ik een telefoontje dat de regiotaxi drie kwartier later zou komen. Het blijkt dat de chauffeurs uit Ede, Veenendaal en Arnhem moesten komen. Ja, dat lukt niet zo snel. Vandaar, dat het zolang duurt voordat ze er zijn.”

Van de Bunt heeft intussen haar lidmaatschap van de vriendengroep in Amersfoort opgezegd. Ze gaat alleen nog maar met de regiotaxi als het echt noodzakelijk is.

Ze zegt: “Voor de mensen, die geen e-mail kunnen sturen is er ook een telefoonnummer: 06-40412329.” Eind januari wil ze met de binnengekomen klachten naar de gemeente. Ze vraagt dan ook iedereen die klachten heeft over de regiotaxi om te reageren.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen