Omzetstijging voor Arla Foods Nederland

Foto:

Arla Foods Nederland heeft vorig jaar haar omzet met 5,2 procent zien stijgen.

Volgens het bedrijf is dat te danken aan “de focus op groeisegmenten, innovaties en duurzaamheid.” De merken Arla Biologisch, Arla Lactofree, Melkunie Protein, Melkunie Breaker en Starbucks zorgden voor een groei in omzet.

Het marktaandeel in Nederland groeide van 11 procent in 2018, naar 11,5 procent vorig jaar. Ook internationaal groeide Arla Foods in 2019. De groepsomzet steeg naar 10,5 miljard euro, waar dat het het jaar daarvoor nog 10,4 miljard euro bedroeg. Daartegenover stond een afname van de omzet door het afstoten van een aantal niet-winstgevende private labelactiviteiten.

2020

Arla Foods zal in dit jaar een investering van 12 miljoen euro doen in de fabriek in Nijkerk. Daarmee moet de fabriek in de toekomst beter kunnen inspelen op de toenemende vraag naar zuivelproducten.

bron: Levensmiddelenkrant

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen