Actie van Paula de Boer voor ondernemers

Foto:

“Ik geloof in lokale ondersteuning en wil 50% van mijn omzet voor de branches #toerisme #horeca #evenementen inleveren, gedurende deze lockdown.

Dat schreef Paula de Boer op de Facebookpagina van Ondernemend Hoevelaken. Ely hackmann zocht haar op.

Hoe ben je op het idee voor deze actie gekomen?

Ik heb vrienden die werken in de horeca en de reis- en evenementenbranche. Ik weet dat de huidige tijd veel onzekerheid en financiële misère oplevert. Ga er maar aanstaan… niet weten of jouw bedrijf de COVID-19 crisis kan overleven of jij als ZPP-er overeind kunt blijven!
Mijn actie is ontstaan vanuit het idee dat ik graag een bijdrage wil leveren om het leed te verzachten. Hiermee bedoel ik niet dat ik Sinterklaas ga spelen, want ik heb niet het vermogen van Bill Gates, maar ik halveer mijn uurtarief of de prijzen voor mijn diensten als social media support, marketing, webontwerp, het schrijven van zoekmachine-optimale webteksten, SEO en alles wat te maken heeft met online profilering en publiciteit.
Mijn aanbod is dat ik een korting zal geven van 50% op mijn diensten aan ondernemers in de bovengenoemde branches gedurende de lockdown.
Natuurlijk wordt ook de detailhandel geraakt… maar de horeca, reis- en evenementenbranche het meest en ook langdurig. Ik moet daar onderscheid in maken.

Hebben ondernemers al gereageerd?

Ik heb helaas nog geen reacties op dit moment, maar wel complimenten ontvangen voor mijn actie.

Tot hoe lang ben je van plan hiermee door te gaan?

Omdat ik meeleef met de meest getroffen branches, wil ik mijn aanbod laten gelden zolang de lockdown maatregelen aanhouden.. indien dit langer zal duren dan tot 19 januari 2021 blijft mijn aanbod gelden. Ik richt mij vooral op de regio Amersfoort en Nijkerk, want ik kan natuurlijk niet heel Nederland helpen. Zodra de horeca weer open mag, de grenzen opengaan, vakanties geboekt kunnen worden en er weer evenementen georganiseerd kunnen worden (op welke aangepaste wijze dan ook), vervalt mijn aanbod. Dan gaan we weer terug naar ‘normaal’, hanteer ik mijn normale tarief en krijgt mijn opdrachtgever de keuze om met mijn ondersteuning verder te gaan,… of niet.

Uiteraard moeten opdrachten passen bij mij en mijn werkwijze.. maar ik ben flexibel en kan mij goed aanpassen aan de doelgroep van mijn klanten. Ik bied graag mijn diensten aan, maar ik wil ook trots kunnen zijn op de resultaten. Ik ga ervan uit, dat ik na een telefonische of online kennismaking, vrij eenvoudig kan vaststellen of ik iets kan betekenen voor een getroffen ondernemer.
Wanneer ik de hulpvraag niet kan invullen, kan ik altijd een gratis advies geven of mijn netwerk inzetten.

Welk doel voor jezelf wil je er mee bereiken?

Het is mijn doel om getroffen ondernemers een hart onder de riem te steken en hulp te bieden op het gebied van online marketing, social media, webdesign of SEO en zoekmachine-optimale webteksten.
De crisis raakt mijn bedrijf gelukkig nauwelijks… uiteraard heb ik privé net zoveel last van de coronamaatregelen als ieder ander, maar op zakelijk niveau, weet ik dat ik het verschil kan maken voor ondernemers of bedrijven die online zichtbaar willen zijn. Deze lockdown periode, met thuisisolatie, is hét moment voor ondernemers om te werken aan ‘branding’ ofwel naamsbekendheid op internet. Immers, mensen kopen veel online, besteden veel tijd aan PC, laptop of smartphone, daar kunnen bedrijven op inspelen, mét of zonder mijn hulp.

Wat ik ermee wil bereiken voor mijzelf? Omdat ik dit jaar minder uithuizig ben, heb ik meer tijd. Ik werk graag en heb veel energie, wat ik wil benutten en daarnaast ook iets doen voor andere ondernemers. Het allerbelangrijkste is dat wanneer mijn opdrachtgever tevreden is, mij dat veel voldoening en nieuwe energie geeft… en dan is het cirkeltje rond.

Ik vind dat we elkaar moeten helpen in moeilijke tijden… ik ben een sociaal bewogen mens, en dat laat ik ook graag zien.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden