Boni verduurzaamt in nieuwe winkels

Foto:

Boni (waarvan het hoofdkantoor in Nijkerk staat) bereikt de tweede plek in het GfK mvo-onderzoek.

Dit komt onder andere door stappen die de supermarktketen maakt naar minder energieverbruik en in steeds meer filialen warmte terugwinsystemen (WTW) gebruikt.
Voor dit resultaat gaven klanten hun mening over aspecten als het op je gemak voelen in de winkel, beperking van voedselverspilling, betrokkenheid bij de omgeving, milieumaatregelen in de winkel en gezonde voeding.

Tweede plek

Boni haalt de tweede plaats met een 7,39. Hiermee zet de regionale supermarktketen stappen vooruit. Vorig jaar eindigde Boni namelijk op de zesde plek met een 7,14. Supermarktketen Plus heeft voor de zevende keer op rij het onderzoek gewonnen. De formule kreeg van zijn klanten het rapportcijfer 7,41. Financieel directeur Frank Klören zegt over deze ontwikkeling: “Wij willen klanten de voordeligste boodschappen laten doen met oog voor mens en omgeving. Wij hebben met onze medewerkers veel aandacht geschonken aan zaken als winkelgemak, kwaliteitsverbetering, klantvriendelijkheid en betrokkenheid bij de omgeving, beperking van voedselverspilling en beperking van CO2-uitstoot. Ik ben dan ook blij dat klanten dit zien.”

Gfk-mvo-onderzoek

Bij het jaarlijkse onderzoek van GfK worden Nederlandse supermarktketens beoordeeld op negen duurzame aspecten: klanten en maatschappij, gezondheid, duurzame handel, klimaat, lokale betrokkenheid, Fairtrade, voedselverspilling, dierenwelzijn en medewerkers. PLUS krijgt van consumenten een hoge waardering voor de onderdelen eerlijke handel, informatie over gezonde voeding, betrokkenheid bij dierenwelzijn en buurtactiviteiten van de winkel. De titel ‘Meest Verantwoorde Supermarkt’ is een erkenning van de klant, ruim 7000 consumenten namen aan het onderzoek deel. Uit het onderzoek bleek dat het belang van MVO verder toeneemt maar dat de waardering voor supermarkten verder daalt.

Bron: Levensmiddelenkrant

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen