Nijkerk bouwt digitale sociale kaart

NIJKERK – Waar kun je als professional of als inwoner terecht met welke problemen? Het antwoord op die vraag is nog niet zo eenvoudig te geven. Daarom is het nodig, dat er één aanspreekpunt voor zog en ondersteuning op alle terreinen komt. Zo’n digitale sociale kaart zal zorgen voor een betere overdracht en informatie-uitwisseling tussen instanties en hulpverleners.

NIJKERK – Waar kun je als professional of als inwoner terecht met welke problemen? Het antwoord op die vraag is nog niet zo eenvoudig te geven. Daarom is het nodig, dat er één aanspreekpunt voor zog en ondersteuning op alle terreinen komt. Zo’n digitale sociale kaart zal zorgen voor een betere overdracht en informatie-uitwisseling tussen instanties en hulpverleners.

 

Meldpunt

Bovendien moet er een meldpunt komen. Dit is nodig, omdat Nijkerkers nu nergens terecht kunnen met signalen van vervuiling en overlast. Pas als die heel erg zijn, kun je bij de politie terecht. Ook bij minder erge zaken zou je als bewoner in een vroeg stadium je zorgen over een bewoner moeten kunnen uiten. Doel van het meldpunt moet zijn, dat moeilijk bereikbare doelgroepen in beeld komen.

 

Vangnetoverleg

Dit zijn de twee belangrijkste conclusies van een evaluatie van het sociaal vangnetoverleg. Daarin zitten verschillende hulpinstanties. Zij bespreken daar jaarlijks meer dan 20 nieuwe gevallen, waarin meerdere problemen, zoals schulden, uithuisplaatsing, psychische problematiek, agressie, vervuiling, verslaving en mishandeling een rol spelen.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen