Arla Foods Nederland blikt terug op een succesvol 2023 met een recordmarktaandeel van 11,1% in de Nederlandse supermarkten.
Tegelijkertijd behaalde de zuivelcoöperatie flinke stappen op het gebied van duurzaamheid, met een CO2e-reductie van 3,6% op de boerderijen.
Arla Foods introduceerde in 2023 diverse succesvolle producten, zoals Melkunie Breaker Zero en Arla Skyr extra creamy. De focus op innovatie en samenwerking met klanten resulteerde in een omzetstijging van 11,7% in de Nederlandse dagverse zuivelmarkt.
De onderneming zet zich in voor een verdere verduurzaming van de keten. In 2023 werd er al een CO2e-reductie van bijna 1 miljoen ton gerealiseerd. Melkveehouders planten bomen en struiken rondom hun boerderijen en er wordt geïnvesteerd in energiezuinige productieprocessen.
De zuivelfavrikant is optimistisch over de toekomst. De groeiambitie wordt voortgezet met nieuwe concepten en productinnovaties. Duurzaamheid blijft een belangrijke pijler, met als doel om in 2030 30% CO2e-reductie te realiseren op de boerderijen.
Het nieuws van nijkerk.nieuws.nl gemakkelijk volgen?
Like dan ook onze Facebookpagina.
Volg ons op Twitter, LinkedIn, Instagram en Mastodon , of krijg gratis onze dagelijkse of wekelijkse nieuwsbrief .
Adverteren op nijkerk.nieuws.nl neem dan contact op Leo Christiaens voor de prijzen en mogelijkheden.
Zijn telefoonnummer: 06-11087527, zijn mailadres: [email protected]