Met een grote reclame-uiting ‘LekkerNijkerk – Stad vol Smaak’ langs de A28 wordt het voor iedereen die richting Zwolle rijdt duidelijk dat hier de “smaakvolle” gemeente
Nijkerk ligt.
Op deze manier hoopt de Stichting Citymarketing Nijkerk meer bekendheid te genereren voor LekkerNijkerk en verder te bouwen aan het sterke merk Nijkerk. Daarnaast draagt het bord bij aan een hartelijk welkom voor iedereen die Nijkerk bezoekt.
Voorzitter van de Stichting Citymarketing Nijkerk, Han Verhoog, vertelt: ‘Wij hebben destijds vanuit het Platform Binnenstad Nijkerk en de Dialoog Samen aan Zet de opdracht meegekregen om een sterk merk voor Nijkerk op te bouwen. De afgelopen twee jaar lag de focus van ons werk voornamelijk op de opbouw van het merk in de gemeente Nijkerk. Nu is het moment gekomen om onze communicatiepijlen niet alleen op Nijkerk, maar ook sterker op de regio om Nijkerk heen te richten. Deze uiting langs de snelweg A28 is een essentieel onderdeel van het plan om de gemeente Nijkerk ook regionaal sterker op de kaart te zetten.’ Het bord is te zien langs de A28, tussen de twee afritten voor Nijkerk in (bij hectometerpaal 32.2).
‘In de vreemde tijd waarin we ons nu bevinden, is het extra fijn dat het logo van LekkerNijkerk nu ook voor de duizenden mensen die op de A28 langs Nijkerk rijden goed te zien is,’ vertelt citymarketeer Iris Lengkeek. ‘De verwachting is dat er deze zomer minder mensen naar het buitenland op vakantie gaan. Daarom hopen we dat meer mensen Nijkerk weten te vinden voor een gezellig en lekker dagje uit. We verwachten dat het bord hieraan gaat bijdragen.’