Nijkerker Marcin Kasprzyk heeft op 17 juni 2026 zijn zwarte band in Brazilian Jiu-Jitsu ontvangen.
Dat gebeurde tijdens het Renzo Gracie Holland-kamp in Griekenland.
De uitreiking
De zwarte band werd uitgereikt door zijn trainer Kemail Verhoeven van Renzo Gracie Holland. Bij de uitreiking waren meerdere zwarte banden aanwezig uit de internationale Renzo Gracie-lijn. Onder hen: George Sernack uit de Verenigde Staten, de trainer van Verhoeven. Ook Theo Tromp van Renzo Gracie Sliedrecht en George Soulis van Renzo Gracie Katerini in Griekenland waren erbij.
Meer dan negen jaar training
Kasprzyk trainde meer dan negen jaar voor deze band. Hij gaf ook les en deed mee aan vele nationale en internationale toernooien. Als bruine band werd hij wereldkampioen en Europees kampioen.
Bron: Persbericht Renzo Gracie Amersfoort