Sinds de Bedrijvenkring Hoevelaken Nijkerk haar koers verandert heeft zijn er meer themabijeenkomsten. De eerstvolgende is bij Lukkien in Ede. Het effect is merkbaar, want het ledenaantal groeit.
Pim van Duijn: “Voorzitter Gerrit-Jan Bezemer stelde vorig jaar voor om binnen het bestuur met themagroepen te gaan werken. Zo is er een groep Kennisbemiddeling, Arbeidsmarkt/Onderwijs, Regiocontacten, Ledenwerving, Bedrijventerreinen, PR & Communicatie en Bijeenkomstenbeheer. En voor die laatste twee zijn wij verantwoordelijk: Anne-Marie van Diepen en ik.”
Van Diepen: “Voor het regelen van bijeenkomsten helpt Patrick van de Brug ons. Die zat met Pim in de organisatie van de Jonge Ondernemers Hoevelaken Nijkerk (JOHN). Deze integreerde binnen de BHN, maar Patrick wilde graag eraan blijven bijdragen.” Van de Burg: “Met de JOHN organiseerden we bedrijfsbezoeken én sportieve bijeenkomsten. Dat vonden de oudere BHN-leden ook leuk. Sindsdien hebben we de bijeenkomsten dynamischer gemaakt”. Van Duijn: “Vorig jaar waren we zuivelgigant Arla, hadden bekende sprekers als Foppe de Haan en Jacco Eltingh en waren bij Brandweerkazerne Hoevelaken.” Van de Brug: “Daar ervaarden leden hoe heldhaftig brandweermannen zijn om voor anderen door het vuur te gaan.”
De ING sponsorde een bijeenkomst over netwerken. Van Diepen: “Met een fantastische spreekster: Danitsja Bulatoff”. Van Duijn erop inhakend: “Uit je netwerk haal je de beste contacten en dus klanten. Ik dacht hierbij aan BHN-lid Wim van Bokhorst, die als architect het bekende pand van mediaproductiebedrijf Lukkien in Ede ontwierp. Bij Lukkien was men bereid dat we er op 26 februari een exclusieve bijeenkomst kunnen organiseren”. Lukkien is bekend van het produceren van TV-commercials én van het helikopterplatform op het dak.” Van de Brug: “Vanaf Schiphol landt de Nike-directeur daar met helikopter in 20 minuten. Bijzonder toch!”. Van Duijn: “En met een helikopterview kijk je van bovenaf naar de kern van de zaak. Dat is wat we binnen het BHN-bestuur ook doen voor onze leden”. Van Diepen: “Op 25 maart bedrijfsbezoek Bronswerk. In september bij Prins Watersport. De Rabobank sponsort een bijeenkomst met een bekende spreker. Met Gemeente Nijkerk op 4 juni een dinerbijeenkomst bij Kade 10, met marketeer René Boender die voor Coca Cola, Bacardi, Nestlé, en Good Year spreekt. Sinds de nieuwe opzet is het ledenaantal gegroeid, evenals het aantal aanmeldingen voor bijeenkomsten. De BHN, daar wil je als ondernemer deel van uitmaken.”
Van Duijn: “Je kunt er zelf voor zorgen dat het vliegwiel van je organisatie wordt aangezwengeld, door gebruik te maken van een netwerk als de BHN. Net als de wieken van een helikopter ervoor zorgen dat je omhoog gaat. Zo kun je mee in de komende opwaartse lijn van de economie en ook de BHN naar een hoger plan tillen. Ben je nog geen lid, , zodat je mee kunt naar de eerstvolgende bijeenkomst bij Lukkien.”