Bekende bedrijven zichtbaar op het Plein

Foto: rechtenvrij

Op het bedrijventerrein van Nijkerk gebeurt van alles. Samen met het feit dat de Rabobank een lege plek achter heeft gelaten bracht dit Marina Lanting op het idee om deze zaken te verbinden. Het resultaat is nu zichtbaar

Marina Lanting ( Boekhandel Roodbeen) is voorzitter van de regiegroep Vitale Binnenstad. Daar kwam dit idee aan de orde. Ditta van de Bovenkamp (Bieze B.V.) werd aangetrokken om het project vorm te geven. Het resultaat mag er zijn: de ramen van het lege pand aan het Plein zijn gekleurd met mooie etalages voor bedrijven, die anders niet zichtbaar zijn in de binnenstad. De Bv’s Bieze, Bouw, Dutch Spices, Ekris en Epos hebben hieraan bijgedragen. Er zijn mooie posters ontworpen om de ramen van de Rabobank op het plein een kleurige uitstraling te geven. En belangrijker nog de bedrijven van het industrieterrein een prominente plek te geven in de binnenstad.
rabo 2

Pop-up winkel
Bij Boekhandel Roodbeen en VVV Agentschap wordt er altijd de vraag gesteld: wat kunnen wij over Nijkerk vertellen, waar worden de bezoekers blij van? Hoe maken wij de (binnen)stad aantrekkelijker met elkaar? Zo ontstonden er tijdens de borrel bij de onthulling van de posters alweer nieuwe ideeën: een pop-up winkel in een leegstaand pand met invulling door verschillende bedrijven – om te voelen, proeven en te ruiken wat er in Nijkerk allemaal gebeurt, ook aan de randen van de stad. Er is direct een afspraak gemaakt om dit verder uit te werken.
rabo 5

Wens
Marina Lanting heeft nog een wens: “Half Nederland raast met zijn auto langs Nijkerk en ziet Nijkerk liggen aan de snelweg. Er zijn mooie stukken bij, zoals het onlangs geopende pand van Vreugdenhil Dairy Foods, maar er zijn ook plekken die we kunnen versterken. Mijn idee is om grote spandoeken te plaatsen om zo te verbeelden wat onze passie is en wat er hier te doen is.”

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen