de verdediging van idealen (of toch niet)
Als het erop aankomt, waar ben jij dan bereid om voor te vechten? Heb je altijd een keuze? Mijn vader vocht eind jaren veertig in Indonesië. Hij meende toen dat hij zich inzette voor een goede zaak. Herstel van orde en rust, dat was de missie. Wat kon daar mis mee zijn? Daar is hij later, toen hij meer aan de weet kwam, anders over gaan denken. Je kunt natuurlijk wegkijken bij dit soort lastige vragen.
Wie dan leeft, die dan zorgt.
Wil je liever alvast nadenken dan is vandaag, Nederlandse Veteranendag, een uitgelezen moment. Ga naar Den Haag, en zoek contact met een veteraan, ervaringsdeskundige bij uitstek. Die zal je graag te woord staan. Er is ook een Regionale Veteranendag. Die was vorige week in Putten. Die stond, oh toeval, in het teken van 'ontmoeting'.
WJD