Betere dienstverlening gemeente door werken op afspraak

Foto: Arjen Gerritsma

De gemeente Nijkerk werkt vanaf 1 januari 2016 op afspraak. De open inloop komt dan te vervallen.

Inwoners die een product of dienst nodig hebben van de gemeente, kunnen vanaf medio december via de website of telefonisch 14 033 een afspraak maken. Een afspraak kan ingepland worden van maandag tot en met vrijdag overdag en of op donderdagavond. In Hoevelaken is dit mogelijk op dinsdag en donderdag middag en avond. De openingstijden van de Publiekswinkel in Nijkerk en het gemeenteloket Hoevelaken blijven verder gelijk.

Wanneer een afspraak?
U kunt een afspraak maken voor bijvoorbeeld het aanvragen van een uitkering of een paspoort, een parkeerkaart of een vergunning. Vanaf medio december is het mogelijk om via de website een afspraak in te plannen. Daar staat dan ook een duidelijk overzicht van de producten en diensten van de gemeente.

Waarom werken op afspraak?
Een afspraak maken heeft voordelen voor onze klanten. Wanneer inwoners een afspraak inplannen, hoeven zij niet meer te wachten. Werken op afspraak betekent namelijk dat u altijd als eerste aan de beurt bent. Verder kan de gemeente de klantenstroom beter plannen en kunnen de medewerkers aan de balie worden ingezet op basis van het aantal afspraken en/of de expertise die nodig is. De medewerker kan zich goed voorbereiden op de aanvraag of het gesprek. Het werken op afspraak zal dan ook de dienstverlening richting de inwoners verbeteren.

De gemeente is een dienstverlenende organisatie. Kwaliteit van de dienstverlening staat daarbij hoog in het vaandel. Vanzelfsprekend bieden we maatwerk aan verzoeken die niet binnen de reguliere werkwijze passen.

Dit is een bericht van de gemeente

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen