Bestuur Stichting Citymarketing Nijkerk treedt af

Foto:

Het volledige bestuur van de Stichting Citymarketing Nijkerk heeft besloten om af te treden.

De Gemeente Nijkerk zal voorlopig de directe verantwoordelijkheid voor de citymarketing activiteiten in het kader van de omzetting van de visie op de vrijetijdseconomie overnemen.

De Gemeente Nijkerk heeft de visie op de vrijetijdseconomie vastgesteld. Daarin wordt citymarketing niet meer zozeer ingezet voor het bredere doel om de gemeente Nijkerk middels de opbouw van een Sterk Merk op de kaart te zetten als een aantrekkelijke plaats waar het “lekker” verblijven, recreëren, wonen en werken is, maar meer voor het specifieke doel om toeristen en andere vrijetijdsbesteders naar de gemeente Nijkerk te trekken. Het merk “Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak” blijft daarbij wel bestaan. Daarnaast is de subsidie voor de Stichting Citymarketing Nijkerk, die in het kader van de dialoog Samen aan Zet voor drie jaar toegezegd was, op 31 december 2020 beëindigd. Het nieuwe budget voor citymarketing is geïntegreerd in de financiering van alle activiteiten voor de ontwikkeling van de vrijetijdseconomie en valt duidelijk lager uit.

 

In 2018 was de Stichting opgericht om sturing te geven aan het opzetten en uitvoeren van een marketingplan voor Nijkerk: de opbouw van een Sterk Merk voor Nijkerk. Vijf enthousiaste vrijwilligers hebben als bestuursleden de Stichting opgericht en in deze vorm van burgerparticipatie het project opgepakt om Nijkerk “op de kaart te zetten”.

Ondernemer en bestuurslid Rob Veltink: “We hebben hier de afgelopen jaren met heel veel plezier aan gewerkt. Het merk en het logo “Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak” zijn gekozen door de inwoners van Nijkerk en breed bekend gemaakt. Langs de snelweg, bij de toegangswegen, in de stad: overal kom je het merk tegen. De website lekkernijkerk.nl heeft zich ontwikkeld tot DE bron voor alle informatie voor een bezoek aan Nijkerk en op social media heeft Lekker Nijkerk duizenden volgers gekregen, uit Nijkerk, maar ook van buiten Nijkerk. We hebben een stadsgids, een welkomstpakket, een professionele promotievideo en vele acties ter ondersteuning van de ondernemers.”

Voorzitter Han Verhoog: “We zijn trots op hetgeen bereikt is, vooral ook dankzij de enthousiaste inzet van citymarketeer Iris Lengkeek en project manager Henry Hamstra. Het hele project is een goed voorbeeld van hoe burgerparticipatie tot mooie resultaten kan leiden. Nu de Gemeente de teugels weer strakker in handen wil nemen is dit een goed moment voor het bestuur om de sleutel van Lekker Nijkerk weer terug te geven. Er ligt in ieder geval een mooie basis om de komende jaren verder op te bouwen.”

Het bestuur, bestaande uit Lisette Lanting, Roel van de Beek, Gerard de Gooijer, Rob Veltink en Han Verhoog, zal vanzelfsprekend zorg dragen voor een ordelijke overdracht aan de verantwoordelijke ambtenaren bij de Gemeente Nijkerk.

 

Werkzaamheden gaan door

In een reactie laten Rob Veltink en Henry Hamstra weten, dat Hamstra en Iris Lengkeerk al vanaf januari door de gemeente aangestuurd worden. Hamstra: “Voor ons is er dus niet veel nieuws onder de zon.”

Reacties

Ely Hackmann vroeg de voorzitter van Citymarketing Nijkerk, Han Verhoog en wethouder Mariëlle Broekman om een reactie.

Het nieuws van nijkerk.nieuws.nl gemakkelijk volgen? 
Like dan ook onze Facebookpagina, 
volg ons op Twitter of LinkedIn en Instagram of krijg gratis onze dagelijkse of wekelijkse nieuwsbrief
Adverteren op nijkerk.nieuws.nl neem dan contact op Leo Christiaens voor de prijzen en mogelijkheden. 
Zijn telefoonnummer: 06-11087527, zijn mailadres: [email protected]

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden