Gemeente bevestigt ontvangst mails wel

Foto:

Wie een e-mail stuurt naar de gemeente krijgt geen verplichte ontvangstbevestiging.

Dit bleek uit onderzoek van klantcontactbeheerder Pricon, zo berichtten we eerder.

In een reactie ontkent de gemeente dat. “Een inwoner die een mail stuurt naar het algemene mailadres [email protected] krijgt op dit moment een standaard ontvangstbevestiging.”
De gemeente Nijkerk werkt aan de doorontwikkeling van haar dienstverlening voor wat betreft het behandelen van inhoudelijke vragen. We gaan daarbij uit van een termijn van 14 dagen ofwel tien werkdagen voor eenvoudige vragen. Dit is conform de gedragsrichtlijnen voor de afhandeling van e-mails van de overheid.
Beantwoording van complexe vragen of gecombineerde vragen kan meer tijd kosten. In dat geval krijgt de verzender een inhoudelijke ontvangstbevestiging. Daarin is aangegeven welk team of welke ambtenaar de vraag in behandeling neemt. Ook geeft inzicht in de termijn waarop het verzoek of de (aan)vraag wordt behandeld.
Deze nieuwe werkwijze wordt zo spoedig mogelijk ingevoerd.”

Het nieuws van nijkerk.nieuws.nl gemakkelijk volgen? 
Like dan ook onze Facebookpagina. 
Volg ons op Twitter of LinkedIn en Instagram of krijg gratis onze dagelijkse of wekelijkse nieuwsbrief.
Adverteren op nijkerk.nieuws.nl neem dan contact op Leo Christiaens voor de prijzen en mogelijkheden. 
Zijn telefoonnummer: 06-11087527, zijn mailadres: [email protected]
Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen