Glasvezelnetwerk Nijkerkerveen en Holkerveen bijna klaar. Delta biedt excuses aan

Foto:

De aanleg van het glasvezelnetwerk in Nijkerkerveen en Holkerveen bevindt zich in de laatste fase, maar er zijn wat vertragingen opgetreden bij de oplevering.

Diie komt dus later dan Delta aanvankelijk had gepland. Delta biedt haar excuses aan aan de bewoners voor deze situatie en benadrukt dat de afronding nu echt nabij is.

De graafwerkzaamheden zijn grotendeels klaar en de drie verdeelpunten zijn op hun plaats geïnstalleerd. Momenteel wordt nog op 2 werkzaamheden gewacht. Het inwerking zetten van deze verdeelpunten en de afronding van de laatste huisaansluitingen. Daarna kan Delta het glasvezelnetwerk in gebruik kan nemen en opleveren aan de bewoners.

Hoe nu verder

Het glasvezelnetwerk zal via de drie verdeelpunten (POP’s) alle huishoudens verbinden met Delta’s netwerk. Volgens de meest recente planning zullen twee van de drie verdeelpunten eind september actief zijn, terwijl het laatste punt voltooid zal zijn tegen het einde van oktober van dit jaar. Na de voltooiing van de verdeelpunten zullen ook de laatste huisaansluitingen worden afgewerkt. Op dat moment zullen bewoners die een abonnement hebben afgesloten een installatiepakket ontvangen, dat zij zelf kunnen installeren of waarvoor zij een installateur aan huis kunnen aanvragen. Zodra dit pakket is geïnstalleerd, kunnen de bewoners gebruik gaan maken van het glasvezelnetwerk.

Verscheidene factoren hebben invloed gehad op de planning van dit project. Delta heeft zich ingespannen om het netwerk zo snel mogelijk op te leveren, maar externe omstandigheden hebben voor vertraging gezorgd. De drukte op het energienet bemoeilijkte bijvoorbeeld de stroomvoorziening naar de verdeelkasten. Bovendien moest Delta wachten op de voltooiing van een wegrenovatie alvorens verder te kunnen gaan met de aanleg. Daar bovenop kwam nog dat in dit gebied vaak handmatig gegraven moest worden om schade aan andere kabels te voorkomen die niet correct waren aangelegd. Delta verontschuldigt zich nogmaals voor de vertraging en is van plan om het volledige netwerk voor het einde van dit jaar op te leveren, zodat alle abonnees gebruik kunnen maken van de glasvezelverbinding.

Heb je een vraag?

De aanleg van het glasvezelnetwerk wordt in opdracht van DELTA Netwerk uitgevoerd door aannemer Circet Nederland. Heb je een vraag of klacht over de aanleg, dan kun je terecht bij de klantenservice van Circet Nederland. Zij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 tot 16:30 uur via 088 – 18 18 191 of [email protected]

Het nieuws van nijkerk.nieuws.nl gemakkelijk volgen? 
Like dan ook onze Facebookpagina. 
Volg ons op Twitter, LinkedIn, Instagram en Mastodon, of krijg gratis onze dagelijkse of wekelijkse nieuwsbrief.
Adverteren op nijkerk.nieuws.nl neem dan contact op Leo Christiaens voor de prijzen en mogelijkheden. 
Zijn telefoonnummer: 06-11087527, zijn mailadres: [email protected]
Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen