Twee keer per jaar maakt de Rijksoverheid afspraken met de regio over mobiliteit en leefomgeving.
Voor onze gemeente gaat het dan om het knooppunt
Hoevelaken en om extra treinen in
Nijkerk te laten stoppen.
Knooppunt Hoevelaken
Een nieuw knooppunt Hoevelaken zit er niet meer in.Daarvoor is 686 miljoen euro van de rijksbegroting gehaald.
Er wordt nu onderzoek gedaan naar welke maatregelen er toch alvast genomen kunnen worden om verder verkeersproblemen te verminderen. Maar zo kan het eigenlijk niet verder. Daarom wordt er nu nagedacht over de volgende maatregelen om de pijn te verzachten.
- Het verbreden van de A1
- Het bouwen van een nieuwe aansluiting op de A28
- Het verbeteren van de busverbindingen
- De Arkervaartbrug (A28) en het viaduct A1-Amersfoortsestraat
Geen extra treinen
Voorlopig stoppen er geen extra treinen op station Nijkerk
De Tweede Kamer wil dat er een keervoorziening komt bij station Harderwijk. Dit zou de 3e en 4e sprinterdienst tussen Harderwijk en Amersfoort verbeteren. De huidige dienst rijdt alleen in de spitsrichting met passagiers. Een keervoorziening zou het mogelijk maken dat de trein in beide richtingen met passagiers kan rijden. Het Rijk wil eerst een studie doen naar de beste oplossing. Een eenvoudige keervoorziening kost ongeveer 10 miljoen euro.
Het college is onaangenaam verrast door het antwoord van het kabinet.
Het nieuws van nijkerk.nieuws.nl gemakkelijk volgen?
Like dan ook onze Facebookpagina.
Volg ons op Twitter, LinkedIn, Instagram en Mastodon , of krijg gratis onze dagelijkse of wekelijkse nieuwsbrief .
Adverteren op nijkerk.nieuws.nl neem dan contact op Leo Christiaens voor de prijzen en mogelijkheden.
Zijn telefoonnummer: 06-11087527, zijn mailadres: [email protected]