Tevredenheid over dienstverlening gemeente

feb 07 , 17:35 Nieuws
2020 03 20 ingang stadhuis nijkerk
Als je de reactie op sociale media moet geloven, deugt er van de gemeente geen ene sikkepit.
Maakt niet uit, waar het over gaat, het is altijd de schuld van de gemeente. Nu moet de gemeente jaarlijks laten onderzoeken hoe tevreden mensen zijn als ze een beroep doen op de gemeente. In het bijzonder als het gaat om de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), Jeugd en Schuldhulpverlening. In 2022 onderzocht ZorgFocuZ die tevredenheid

De resultaten

  • Mensen zijn tevreden over de Wmo-ondersteuning die ze ontvangen.
  • De meeste cliënten vinden dat de contacten met de gemeente goed verlopen en dat de ondersteuning die ze krijgen past bij hun hulpvraag. Uiteindelijk geeft 75% aan dat de kwaliteit van leven hierdoor ook beter wordt.
  • De ondersteuning helpt cliënten om langer zelfstandig thuis te wonen en deel te nemen aan de samenleving.
  • Ook de kwaliteit van de jeugdzorg wordt als hoog beoordeeld.

Verbeteringen

Kan er dan niks beter, zou je denken. Jawel, vooral in de jeugdzorg. Het proces waar mensen in zitten, is voor hen niet altijd even duidelijk. En het duurt soms lang voordat de hulp echt op gang komt In de schuldhulpverlening kunnen het geven van informatie en de toegang tot schuldhulpverlening verbeterd worden
Het nieuws van nijkerk.nieuws.nl gemakkelijk volgen? 
Like dan ook onze Facebookpagina.
Volg ons op Twitter, LinkedIn, Instagram en Mastodon , of krijg gratis onze dagelijkse of wekelijkse nieuwsbrief .
Adverteren op nijkerk.nieuws.nl neem dan contact op Leo Christiaens voor de prijzen en mogelijkheden. 
Zijn telefoonnummer: 06-11087527, zijn mailadres: [email protected]