NIJKERK - Struik Foods Europe neemt per direct Sonnen Bassermann over van H.J. Heinz. Sonnen Bassermann is het op een na grootste merk in soepen en kant-en-klaar maaltijden op de Duitse markt. Met de overname van Sonnen Bassermann versterkt Struik Foods zijn leidende positie in West Europa en in het bijzonder op de Duitse markt met 80 miljoen consumenten. Daarmee past de overname zeer goed in de strategische ambitie van Struik Foods om verder te groeien in Europa.
NIJKERK - Struik Foods Europe neemt per direct Sonnen Bassermann over van H.J. Heinz. Sonnen Bassermann is het op een na grootste merk in soepen en kant-en-klaar maaltijden op de Duitse markt. Met de overname van Sonnen Bassermann versterkt Struik Foods zijn leidende positie in West Europa en in het bijzonder op de Duitse markt met 80 miljoen consumenten. Daarmee past de overname zeer goed in de strategische ambitie van Struik Foods om verder te groeien in Europa.
"Ik ben er trots op dat we nu, na de eerdere overname van soepfabriek Bekina in Beelitz-Brandenburg, opnieuw met deze overname een belangrijke stap zetten op de Duitse markt. Zo kunnen we gericht onze Duitse activiteiten nog beter positioneren en uitbouwen", aldus Hans Struik, president-directeur van Struik Foods Europe.
In het kader van deze overname wordt Thomas Mempel met onmiddellijke ingang tot corporate commercieel directeur voor Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Oost Europa benoemd. Hij wordt tevens lid van de raad van bestuur van Struik Foods Europe in Voorthuizen. Mempel heeft een jarenlange ervaring in diverse management en directiefuncties bij onder meer Saint Gobain, Effem/Masterfoods, H.J. Heinz en Bio-Zentrale Naturprodukte.