Business Barometer Nijkerk goed bezocht

Korte presentaties, een barometer met kengetallen van de Nijkerkse economie, interactief je mening geven over zakelijke stellingen en informeel netwerken onder het genot van een hapje en drankje.

Dat waren woensdag de ingrediënten van de Business Barometer Borrel Nijkerk. Zo’n zeventig ondernemers woonden de eerste editie van het netwerkevenement in Hotel & Gasterij De Roode Schuur bij.

Peter Verweij (ABN AMRO) nam de aanwezigen in tien minuten mee in de stand van de mondiale, Europese en Nederlandse economie. Dat bleek een redelijk positief verhaal. Ja, de wereldeconomie hapert een klein beetje en consumenten zijn nog voorzichtig. Maar de economie trekt aan, de arbeidsmarkt herstelt zich en we hebben weer meer te besteden. ,,Ik hoop dat deze mooie ontwikkelingen u vertrouwen geven voor de maanden die voor ons liggen”, sloot hij af.

Het was niet alleen luisteren geblazen in Hotel & Gasterij De Roode Schuur. Vooraf hadden de gasten al een korte enquête ingevuld met serieuze en meer triviale vragen. Zo werd duidelijk dat de bezoekers uit een schaal borrelhapjes het liefst een bitterbal vissen en dat ze zorgeloos 30 procent bijtelling voor hun business bolide aftikken. ,,Daar is winst te behalen”, merkte presentator Nico Fiegen op.

De Business Barometer Borrel Nijkerk gaat één keer per kwartaal plaatsvinden. De toegang is gratis en staat open voor ondernemers, directeuren en managers die actief zijn in de gemeente Nijkerk. Via de bijeenkomsten, businessbarometernijkerk.nlbusinessinnijkerk.nl en deze site worden bezoekers op de hoogte gehouden van de stand van de lokale economie. Initiatiefnemers van het evenement zijn ABN AMRO, IMC computerproducts, Hotel & Gasterij De Roode Schuur, Midden Nederland Makelaars, Schuiteman Accountants & Adviseurs, Business in Nijkerk, Draad, Djops en Reclame APK.

bron: Hiemstra Publiciteit

 

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen