Steltenpool richt zaak opnieuw in

Minolta DSC
Minolta DSC
Foto: Theo zuurman

In april 1988 begonnen Gerard en Marian Steltenpool ‘Slager Traiteur Steltenpool’ aan de Westerdorpsstraat.

Zeven jaar later vond er in 1995 een drastische verbouwing plaats en werden de winkel en productieruimtes verdubbeld en gemoderniseerd. Intussen is Steltenpool aangesloten bij de Vereniging van Keurslagers en bleef constant vernieuwen. Maandagavond 11 juli 2016 is de slagerij na een volledige herinrichting feestelijk heropend.

Steltenpool keurslager is drie weken geleden compleet gestript en daarna heringericht, Gerard Steltenpool (62) heeft samen met zijn vrouw Marian en zijn team van 8 vaste en 5 parttime medewerkers drie zeer drukke weken achter de rug. Terwijl hij de laatste instructies geeft licht hij zijn in diverse tinten grijs, spierwit en hout gerestyled zaak toe. ,,Ondanks dat we regelmatig hebben vernieuwd moeten we met de tijd meegaan, trends veranderen voortdurend maar na zoveel jaar is het tijd voor een grote verandering. We hebben nu een winkel voor de toekomst met deze complete metamorfose.’’

Duurzaamheid
Er is ook ingezet op duurzaamheid met o.a. de modernisering van de koelingen, die overigens fraai gedecoreerd zijn met foto’s van runderen. Van 12 koelmotoren is er teruggegaan naar 3 motoren en het water wordt hergebruikt via die motoren naar warm water, wat een energiebesparing van 30% oplevert. Tevens zijn er geen open koelingen meer en is alle verlichting de zogenaamde Led verlichting. Steltenpool heeft ook letterlijk de muur tussen de slager en de klant geslecht. ,,We hebben de muur gesloopt die gedeeltelijk het zicht op het werk van de slagers ontnam. Het mooie ambacht van slager is nu zichtbaar in de winkel waar centraal achter de vitrines op een hakblok gewerkt wordt.’’

Veranderende consument
De herinrichting is mede ingegeven door het veranderende consumenten gedrag. ,,De trend voor de komende jaren is dat de consument minder vlees eet, maar als ze vlees eten willen ze wel grotere stukken zoals o.a. côte de boeuf , ribeye en picanha. Ook wordt de vraag naar complete direct klaar maaltijden, raps en gevulde broden die even in de oven hoeven of koud gegeten worden, meer. De eetmomenten veranderen, men eet op het moment dat men trek heeft, dat heeft zeker met de 24-uurs economie te maken. De consument stapt af van het traditionele eetpatroon, er zijn al mensen zònder eettafel’’, besluit meester-slager Gerard Steltenpool die klaar is voor de toekomst met de nieuwe winkel en slogan die er op prijkt: ‘Passie voor ambacht en kwaliteit’.

bijdrage van Theo Zuurman

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen