Stichting Citymarketing Nijkerk van start (video)

Foto:

Vandaag is de Stichting Citymarketing Nijkerk met de ondertekening van de oprichtingsakte van start gegaan.

Het doel van de Stichting is om Nijkerk “op de kaart te zetten”. Daar gebeurt met de positionering Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak. Op deze manier wordt een bijdrage geleverd aan de groei van Nijkerk: meer succes voor Nijkerkse ondernemers, meer gezelligheid in het centrum, minder leegstand en meer welvaart.

Bijna twee jaar geleden is de werkgroep Sterk Merk Nijkerk binnen het Platform Binnenstad Nijkerk en als onderdeel van de Dialooggroep Economie en Bedrijfsomgeving aan de slag gegaan om de basis voor Nijkerkse Citymarketing te leggen. Bij de zoektocht naar het “verhaal van Nijkerk” is eerst met een brede groep belanghebbers en geïnteresseerden gesproken. Uit deze gesprekken is de positionering “Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak” naar voren gekomen. Eind 2017 heeft Nijkerk een logo kunnen kiezen, en met dit thema is het werk voor Nijkerk al online begonnen: facebook.com/lekkernijkerk.

Minder afhankelijk van vrijwilligers

Met de oprichting van de Stichting wordt het Citymarketing werk voor Nijkerk geprofessionaliseerd en daarmee ook minder afhankelijk van vrijwilligers. Er zullen in eerste instantie een ervaren Citymarketeer en een marketingcommunicatie medewerker aangetrokken worden, die in overleg met het bestuur een marketingplan zullen maken en uitvoeren.

Website online

Met het tekenen van de akte is ook het startsein gegeven voor de nieuwe website lekkernijkerk.nl. Hier presenteert LekkerNijkerk zich aan de buitenwereld. Het is de bedoeling dat dit mettertijd DE website wordt waar alle informatie over Nijkerk te vinden is. Naast de UIT- agenda staat hier informatie over de stad Nijkerk, de musea en andere bezienswaardigheden, wat er te doen is in de omgeving van Nijkerk, enzovoort. Een groot gedeelte van de website is gereserveerd voor de ondernemers van de binnenstad. Winkels, horecagelegenheden, ambachten en overnachtingsmogelijkheden krijgen een speciale pagina om hun bedrijf te presenteren aan de potentiële bezoeker van de stad.

Tenslotte wordt het nieuwe logo ook al steeds zichtbaarder in de stad. Veel ondernemers tonen dat ze van de partij zijn door het logo prominent bij de ingang van hun zaak te plaatsen. En ook op de rotondes bij de toegangswegen wordt het duidelijk dat men nu Lekker Nijkerk binnen rijdt.

Ely Hackmann sprak voorzitter Han Verhoog.

Uit in Nijkerk ter ziele

De digitale uitgaansagenda “Uit in Nijkerk” houdt door de komst van lekkernijkerk.nl op te bestaan. Desgevraagd licht Lisette Noordzij, secretaris van de stichting toe: “UitinNijkerk moest doorontwikkeld worden en behoefde een update, ook moest de digitale uitagenda gaan draaien op een groter platform, dit is hiermee een feit geworden. De URL zal blijven doorverwijzen naar LekkerNijkerk. Dit weekend worden alle gebruikers hiervan op de hoogte gesteld. Het betreft een soepele overgang omdat het gebruik op dezelfde wijze verloopt als op Uitinnijkerk.”

Het initiatief “UitinNijkerk” kreeg in 2014 5000 euro van het Rabobank “Samen sterker fonds”.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden