De opkomst in de Schakel was dan ook voor NOVbegrippen groot.
In het eerste deel werden de leden van de Nijkerkse Ondernemersverenging bijgepraat over de club zelf. De constatering was, dat het goed gaat.
Pa Tom Coronel (53 jaar, 306.000 volgers op Instagram) en dochter Carmen (18 jaar, 45.000 volgers op Instagram) maakten van hun bijdrage een boeiende ervaring. Ze deelden vol humor hun waardevolle inzichten over successen met de socials. Duidelijk werd ook, dat je wel over doorzettingsvermogen moet beschikken. Het is gewoon veel werk.
Twee belangrijke begrippen liepen als een rode draad door hun verhaal: Relevantie en tips. Zo maakte Coronel jarenlang (de eerste al in 2013) video's op YouTube, waarin hij producten (zoals tv's en koffiezetapparaten) uitlegde. Bijvoorbeeld:
Mensen kochten massaal bij hem door die video's.
Als advies gaf hij mee: geef tips op video. Want volgens deze twee influencers zijn social media overal op toepasbaar.
Dochter Carmen (dressuurrijdster met Olympische aspiraties) verhaalde van een actie, die ze bedacht had met Herman van de Bunt (Country Mill) over een ruiterhelm. Van de Bunt verkocht er nog nooit zoveel.
"De winkel van 20 jaar geleden is niet meer", zo zei Coronel en dat werd wel duidelijk deze avond.